Bc. Lucia Letašiová

Master's thesis

Vplyv vône ako nástroja zmyslového marketingu na rozhodovanie spotrebiteľa

Vliv vůně jako nástroje smyslového marketingu na rozhodování spotřebitele
Abstract:
V této diplomové práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroje smyslového marketingu na spotřebitelské chování v průběhu nákupního procesu. Cílem této práce je také popsat fungování vůně a na základě získaných údajů navrhnout vhodné doporučení, které bude využitelné pro vybrané gastronomické zařízení, a které slouží k uspokojení potřeb jak spotřebitelů, tak provozovatelů těchto zařízení. Příklad je demonstrovaný …more
Abstract:
In this master’s thesis, the effect of smell as a tool of sensory marketing on consumer decision making is examined. The aim of the thesis is to describe the functioning of smell in a consumer decision making context and based on gathered data suggest possible recommendations applicable for selected culinary establishments that would serve to meet the needs of consumers as well as operators of these …more
Abstract:
V tejto diplomovej práci je skúmaný vplyv vône ako nástroje zmyslového marketingu na spotrebiteľské správanie počas nákupného procesu. Cieľom práce je tiež popísať fungovanie vône a na základe získaných údajov navrhnúť vhodné doporučenie, ktoré bude využiteľné pre vybrané gastronomické zariadenia, a ktoré slúži k uspokojeniu potrieb ako spotrebiteľov, tak prevádzkovateľov týchto zariadení. Príklad …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta