Postoj učitelů základních a středních škol k nadaným dětem a k jejich vzdělávání – Mgr. et Mgr. Dana Juhová
Mgr. et Mgr. Dana Juhová
Bachelor's thesis
Postoj učitelů základních a středních škol k nadaným dětem a k jejich vzdělávání
The basic and high school's teachers attitude to talented children and to their education
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem zkušenosti u učitelů a studentů pedagogických fakult se speciálními vzdělávacími potřebami žáků na postoj k rozumově nadaným žákům a k jejich vzdělávání. Přičemž zkoumá i další možné vlivy na tyto postoje, a to národnost (česká a slovenská) a typ školy (u učitelů) nebo stupeň školy (u studentů). Teoretická část nabízí několik pohledů na dosavadní zjištění o postojích k nadaným …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the effect of experience of teachers and students of the Faculties of Education with special educational needs of pupils on attitude to intellectually gifted pupils and to their education. It also deals with other effects on these attitudes, namely nationality (Czech and Slovak) and type of school (regarding teachers) or grade of school (regarding students). The theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gj07e/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Lenka Šamánková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JUHOVÁ, Dana. \textit{Postoj učitelů základních a středních škol k nadaným dětem a k jejich vzdělávání}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/d45gyx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová