Analýza aktivní a pasivní slovní zásoby dětí v předškolním věku – Bc. Lenka Cestrová
Bc. Lenka Cestrová
Master's thesis
Analýza aktivní a pasivní slovní zásoby dětí v předškolním věku
An Analysis of Active and Passive Vocabulary of Children in Preschool Age
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je analýza aktivní a pasivní slovní zásoby dětí v předškolním věku. První kapitola shrnuje poznatky o psychomotorickém a řečovém vývoji předškolního dítěte. Druhá kapitola představuje nejčastější narušení komunikační schopnosti v předškolním věku a nabízí náměty pro logopedickou prevenci. Třetí kapitola shrnuje možnosti diagnostiky řeči dítěte předškolního věku. Čtvrtá …moreAbstract:
The main goal of the master's thesis is an analysis of active and passive vocabulary of preschool children. The first chapter summarizes knowledge of psychomotor and speech development. The second chapter introduces the most common speech disorders in preschool age and offers suggestions for preventing speech disorders. The third chapter summarizes the possibilities of diagnostics of preschool child …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wrn8h/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2014
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Diagnostika slovní zásoby u dětí předškolního věku
Zuzana Vlašánková -
Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Iva Žáková -
Diagnostika komunikačních schopností dětí předškolního věku v oblasti morfologické a lexikální
Dana Zerhauová -
Vývoj řeči předškolního dítěte a jeho diagnostika
Lucie Kallabová -
Diagnostika morfologicko-syntaktické a lexikálně-sématické roviny u dětí předškolního věku
Petra Pražanová -
Diagnostika jazykových kompetencí u dítěte-cizince předškolního věku
Jitka Dohnalová -
Diagnostika pasivní slovní zásoby u předškolních dětí s výrazně narušenou expresivní složkou řeči
Jana Šmelková -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova