Transkulturní komunikace: Otisk studijního oboru v jeho absolventech – Tereza Zyklová
Tereza Zyklová
Bachelor's thesis
Transkulturní komunikace: Otisk studijního oboru v jeho absolventech
Crosscultural Communication: An Imprint of the Study Program in Its Graduates
Abstract:
Zdá se, že žijeme ve společnosti a době, v nichž je rozšířená představa o neužitečných (na trhu práce neuplatnitelných) humanitních oborech. Vysokoškolské vzdělávání prochází hlubokou krizí a místo osobnostně formativního zážitku se proměňuje v pouhý na trhu práce zužitkovatelný nástroj. Cílem teoretické části práce je zjistit, zda dnes Transkulturní komunikace v této kritice obstává, či ne, zda jde …moreAbstract:
It seems that we live in a society, in a time, where there is a widening consensus about the uselessness (and irrelevancy within the job market) of humanities subjects. University education is going through a fundamental crisis being reduced from a place of character building experiences to simply a workforce utility. The objective of the theoretical section is to determine whether, at this time, Cross …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2018
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB11001
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Zdenka Sokolíčková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Tomáš Petráček, Ph.D., Th.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZYKLOVÁ, Tereza. \textit{Transkulturní komunikace: Otisk studijního oboru v jeho absolventech}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/d4xrd6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 4. 2. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specializace v pedagogice / Transkulturní komunikace
Theses on a related topic
-
Emoticons and emojis in cross-cultural perspective: Narrative systematic review
Jiří Svoboda -
Cross-cultural Communication
Mikuláš Josek -
Cross-cultural issues affecting communication in multinational companies
Monika PĚNČÍKOVÁ -
Engagement Marketing in the Video Game Industry
Daniel Žáček -
Digital B2B Platform Models in the German Recycling Industry Enabling a shared understanding and a strategic perspective of characteristics and success factors by a mixed-methods approach of the secondary metals industry in Germany
Matthias Spanic -
Řízení podniků v podmínkách Industry 4.0 a rozvoj lidských zdrojů
Julie ČERMÁKOVÁ -
Vliv trendu Industry 4.0 na schopnosti podnikové informatiky v automobilovém průmyslu
Martin Pecháček -
Dopady konceptu Industry 4.0 na obchodní strategii podniků v odvětví automotive
Marek Hošek
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights