Reakce učitele na nekázeň žáků se specifickými vzdělávacími potřebami – Bc. Markéta Plachá
Bc. Markéta Plachá
Master's thesis
Reakce učitele na nekázeň žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
The teacher's reactions to the indiscipline of pupils with special educating needs
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá reakcemi učitele na nekázeň ve třídě, kterou navštěvují žáci se specifickými vzdělávacími potřebami. Klade si za cíl vytvořit typologii reakcí učitele na nekázeň žáků, dále zjistit, které z těchto reakcí se vyskytují nejčastěji, a jak na sebe jednotlivé reakce při výuce navazují. Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část se zabývá základními pojmy …moreAbstract:
The thesis deals with the reactions of a teacher to indiscipline in the class, attended by the pupils with special educating needs. It aims to form a typology of teacher’s responses to indiscipline of students, as well as to determine which of these reactions occur most frequently, and how the individual reactions in the classroom followed. The thesis is divided into two parts. The first one, the theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hwewx/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení na vybrané základní škole – případová studie
Jitka Šufajzlová -
Reakce učitelů, žáků a rodičů na změnu závěrečného hodnocení - případová studie
Julie Grombířová -
Reakce žáků, rodičů a učitelů ve vybrané škole na změnu závěrečného hodnocení
Michaela Tomková -
Reakce učitelů v MŠ v Plzeňském kraji na výzvová chování dětí
Anna VAVERKOVÁ -
Vzdělávací potřeby u pracovníků zvolené organizace
Jana Michalčíková -
Analýza podmínek edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při přechodu na druhý stupeň základní školy
Zuzana Pištorová -
Odměny a tresty z pohledu žáků a učitelů základních škol v Brně a Kuřimi
Andrea Kunstová -
Role třídního učitele v řešení nekázně a její prevenci
Leona Ševčíková