Vliv primárních skupin na proces kupního rozhodování spotřebitele – Vendula Hrubá
Vendula Hrubá
Bachelor's thesis
Vliv primárních skupin na proces kupního rozhodování spotřebitele
The influence of primary groups on the process of consumer purchasing decisions
Abstract:
Na kupní rozhodování spotřebitele působí řada vlivů, z velké míry jsou jimi primární skupiny. Bakalářská práce rozebírá vliv primárních skupin na kupní rozhodování spotřebitele, konkrétně vliv dětí na své rodiče v rámci kupního rozhodovacího procesu. K získání výsledků byla použita data z databáze MML-TGI, která vytvořila rámcové zázemí tohoto vlivu pro primární výzkum. Ten sestával z kvalitativních …moreAbstract:
A consumer’s decision-making process is influenced by a number of factors. Primary groups tend to influence the consumer in larger scales than others. This bachelor’s thesis analyses how consumers and what they purchase is influenced by primary groups. The primary group considered in the practical part of the thesis is specifically based on children and the influence they have on their parents while …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2021
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83268
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2021
- Supervisor: Jan Koudelka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83268
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Impact of luxury companies’ CSR activities on the consumers’ purchasing decisions
Veronika Moskaleva -
Vliv rodinného prostředí na nákupní rozhodování
Lucie Tůmová -
Vliv skryté reklamy youtuberů na nákupní preference dětí
Romana Šmírová -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler -
Covid-related change in consumer behavior in rural Pakistan
Muhammad Usman Riaz -
Consumer behavior research using data from online games
Vojtěch Kotrba -
Influencer marketing v prostředí Instagramu a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let
Michaela Vejsadová -
Označení VEGAN na produktech a jeho vliv na spotřební chování
Michaela Malecová