Masová média a jejich vliv na sociální změny – Bc. Rudolf Najmr
Bc. Rudolf Najmr
Bachelor's thesis
Masová média a jejich vliv na sociální změny
Mass media and their influence on social changes
Abstract:
Tématem této bakalářské práce jsou masová média a jejich vliv na sociální změny. Cílem této práce je podání charakteristiky médií, jejich vývoje, moci médií a analýza vlivu masových médií na utváření názoru jejich příjemce, protože dnešní doba je bezprecedentně masová a přístup lidí k mediím je také bezprecedentní. Z vývoje médií bude zmíněn konkrétněji vývoj výzkumu vlivu médií. V teoretické části …moreAbstract:
The theme of this thesis is the mass media and their influence on social change. The target of this thesis is characteristic of the media, their development, and the power of the media to analyze the influence of the mass media in shaping opinion of the recipient, because this time is unprecedented mass and people's access to the media is also unprecedented. From development of the media will be mentioned …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/cx9bz/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: prof. MgA. Jiří Svoboda
- Reader: PhDr. Slavomír Paravičiny
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Masová média a jejich vliv na sociální změny
Marija Aleksić -
Masová média a jejich vliv na sociální změny
Iva Bradáčová -
Masová média a jejich vliv na sociální změny
Sandra Kolářová -
Masová média a jejich vliv na sociální změny
Sandra Kolářová -
The Role of New Media in Marketing Communication
Nicola Naušová -
Prostředky jazykové manipulace a propagandy v ruských médiích (jazykově kritické a lingvodidaktické hledisko)
Hana Beranová -
Ideologický marketing, propaganda a manipulace. Studie kampaní v médiích na příkladu Temelín
Lucie Hejtmánková -
Manipulace prostřednictvím jazyka a médií v románu 1984 George Orwella
Barbora Mihóková