Analýza marketingového prostředí a návrhy na zlepšení komunikačního mixu společnosti Riviera tour s.r.o. – Veronika Urbanová
Veronika Urbanová
Bachelor's thesis
Analýza marketingového prostředí a návrhy na zlepšení komunikačního mixu společnosti Riviera tour s.r.o.
Marketing environment analysis and suggested changes for improving Riviera Tour’s marketing communication
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového prostředí a marketingového a komunikačního mixu v oblasti cestovního ruchu. Jejím cílem je stanovení návrhů na zlepšení marketingové komunikace a tržního umístění cestovní kanceláře Riviera Tour, která se specializuje na prodej okružních plaveb po moři. K zhodnocení podniku je využita matice BCG, PESTEL analýza, Porterův model pěti sil a analýza …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with marketing environment analysis and marketing and communication mix in area of tourism. It’s purpose is to provide proposals for marketing communication and segmentation improvements to the travel agency Riviera Tour which specialises on cruises. For the company evaluation in this thesis are used BCG matrix, PESTEL analysis, Porter’s Five Forces Model and SWOT analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Emil Velinov, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
URBANOVÁ, Veronika. \textit{Analýza marketingového prostředí a~návrhy na zlepšení komunikačního mixu společnosti Riviera tour s.r.o.}. Online. Bachelor's thesis. Mladá Boleslav: Škoda Auto Vysoká Škola o.p.s. 2018. Available from: https://theses.cz/id/d8cnwr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Sales
Theses on a related topic
-
Komunikační plán vybrané společnosti se zaměřením na internetový marketing a marketing na sociálních sítích
Lucie ZIEBOVÁ -
Digital marketing plan for a book using service-oriented marketing mix
Silvia Nagyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Filmový marketing: případová studie
Irina Filyunova -
Marketing franchisingovej firmy
Petra Klemová -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
An Analysis of Marketing Communication of Amnesty International
Leila Butskhrikidze -
Communication mix analysis focused on customers satisfaction Teilo Engineering Ltd. \nl{} (Analýza komunikačního mixu zaměřena na spokojenost zákazníků Teilo Engineering Ltd.)
Patrik ROUPA