Etické nákupní chování českých spotřebitelů: rozpor mezi postojem a chováním – Lucia Poláková
Lucia Poláková
Master's thesis
Etické nákupní chování českých spotřebitelů: rozpor mezi postojem a chováním
Ethical purchasing behaviour of Czech consumers: attitude – behaviour gap
Abstract:
Diplomová práce se věnuje etickým spotřebitelům. Zkoumá detailně jejich kupní chování, postoje vůči etičnosti a udržitelnému životnímu prostředí, a možný rozpor mezi jejich postoji a skutečným kupním chováním. Hlavním cílem bylo zjistit, co právě tento rozpor způsobuje a dále určit motivátory a bariéry etického nákupu v České republice a na Slovensku z pohledu etického spotřebitele. Výzkum proběhl …moreAbstract:
The diploma thesis analyses behaviour of ethical consumers. It examines particularly their purchasing behaviour, attitudes towards ethics and sustainable environment, and the possible gap between their attitudes and actual purchasing behaviour. The main goal is to define, what causes a gap between the attitude and the behaviour of an ethical consumer, and to identify the motivators and barriers for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80497
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2020
- Supervisor: Zuzana Chytková
- Reader: Jaroslav Pašmik
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80497
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Customer attitude towards online marketing - case study of Amazon in three locations
PIYUSH PIDHADIYA -
Spotřeba ovlivněna etikou
Dayana Dentelinova -
Spotřeba ovlivněna etikou
Slavíková Slavíková -
Spotřeba ovlivněna etikou
Kateřina Faltusová -
Spotřeba ovlivněna etikou
Alena Kosinová -
Spotřeba a udržitelnost v módním průmyslu: Rozdíl generací v nákupním chování etické módy
Martin Zacha -
Využití vlivu internetových diskusí na nákupní chování
Marie Veselá -
Social Class and Consumer Preferences: Case Study of Czech Consumers
Daana Tumanova