International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada – Daria Ulianova
Daria Ulianova
Bachelor's thesis
International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada
Mezinárodní expanze rychlých a luxusních módních značek ve střední Evropě: případ Zary a Prady
Abstract:
Tato bakalářská práce se pokusila prozkoumat mezinárodní expanzi ve světě módy na příkladu dvou velkých značek: Zara jako značky rychlé módy a Prada jako luxusní oděvní značky. Autor provedl podrobnou analýzu mezinárodní expanze těchto značek a odpověděl na otázky, zda úspěch strategie závisí na zvolené metodě uvedení na trh a jak strategie ovlivňuje kupujícího. Kromě toho bylo provedeno hodnocení …moreAbstract:
This bachelor thesis attempts to study international expansion in the fashion world by the example of two major brands: Zara as a fast fashion brand and Prada as a luxury fashion brand. The author conducted a detailed analysis of the international expansion of these brands and answered the questions of whether the success of the strategy depends on the chosen method of entering the market and how the …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88935
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2023
- Supervisor: Vadim Semenenko
- Reader: Kateřina Chvátalová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ULIANOVA, Daria. \textit{International expansion of fast and luxury fashion brands in the Central Europe: The case of Zara and Prada}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/da58zg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88935
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets: Entry Models for companies attempting to enter the Vietnamese market.
Phuc Nguyen Hong -
Enhancement opportunities for the Customer Service of the CIS market in the Selected Company
Aitolkyn Abdigali -
The effect of large crypto platform crashes on the volatility of the crypto market.
Ekaterina Valatina -
Vliv Brexitu na vstup vybraného podniku na britský trh
Adam Babják -
Konkurenční výhoda českého podniku jako součást marketingové strategie při vstupu firmy na zahraniční trh
Tetiana Remezovska -
Bariéry vstupu na trh v automobilovém průmyslu v Evropské unii a Číně
Jaroslav Matoušek -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová