Bc. Veronika Opekarová

Master's thesis

Metodické aspekty homonymie ve výuce ruského jazyka na středních školách

Methodological Aspects of Homonymy in Russian Language Teaching at Secondary Schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá metodickými aspekty homonymie ve výuce ruského jazyka na středních školách. Cílem je zjistit, jak vybrané učebnice pracují s rusko-českými homonymy a zda dostatečně objasňují problematiku mezijazykové homonymie. Teoretická část pojednává o tendenci ruštiny, jako druhého cizího jazyka na českých základních a středních školách, zabývá se procesem osvojování cizího jazyka a problematikou …more
Abstract:
The diploma thesis deals with methodological aspects of homonymy in Russian language teaching at secondary schools. The aim is to find out how selected textbooks work with Russian-Czech homonyms and whether they sufficiently clarify the issue of interlanguage homonymy. The theoretical part deals with the tendency of Russian as a second foreign language in Czech primary and secondary schools. It also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 6. 2022
  • Supervisor: Mgr. Taťjana Zaňko
  • Reader: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta