Karel Weis, průkopník české filmové hudby – Bc. Lucie Hochmanová, DiS.
Bc. Lucie Hochmanová, DiS.
Bachelor's thesis
Karel Weis, průkopník české filmové hudby
Karel Weis, Pioneer of Czech Film Music
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce popisuje tvorbu původní hudby k němému filmu „Magdalena“ českého skladatele Karla Weise. Zachycuje proces vzniku filmové opery od motivace skladatele, přes jeho seznámení s libretem, těžkosti se synchronizací hudby a obrazového děje, až k premiéře. Je nastíněna podstata soudního sporu Weise s filmovou společností Lloydfilm a objasněna existence tištěného klavírního výtahu …moreAbstract:
This bachelor thesis describes the creation of original music for the silent film "Magdalena" by the Czech composer Karel Weis. It deals with the process of formation of the opera film, which is described from the motivation of the composer, through his acquaintance with libretto, difficulties with the synchronization of music and stage image up to the premiere. Further the essence of the Weis´s dispute …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gn202/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: Mgr. Romana Klementová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Combined Art Studies
Theses on a related topic
-
The Silent Cinema of Buster Keaton in the 21st Century
Jan Babjár -
Analýza příčin návratu k němému filmu v současných multimediálních projektech
Vendula Bendová -
Přechod od filmu němého k filmu zvukovému v recenzích Lidových Novin mezi léty 1928 - 1933
Jakub Petrucha -
Počátky filmu. Příspěvěk k recepci dějin československé kinematografie 1896-1930
Jitka Ficová -
Dance for camera: Pohyb jako narativní princip filmu Enter Achilles
Michal Hříbek -
The Who: Rocková opera ve filmu jako příklad syntézy uměleckých disciplín.
Tomáš VINCENEC -
The Who: Rocková opera ve filmu jako příklad syntézy uměleckých disciplín
Tomáš VINCENEC -
Opera v kreativním průmyslu se zaměřením na projekt "Met in HD" a filmové adaptace oper.
Daniela VALÍČKOVÁ