Karel Weis, průkopník české filmové hudby – Bc. Lucie Hochmanová, DiS.
Bc. Lucie Hochmanová, DiS.
Bakalářská práce
Karel Weis, průkopník české filmové hudby
Karel Weis, Pioneer of Czech Film Music
Anotace:
Tato bakalářská diplomová práce popisuje tvorbu původní hudby k němému filmu „Magdalena“ českého skladatele Karla Weise. Zachycuje proces vzniku filmové opery od motivace skladatele, přes jeho seznámení s libretem, těžkosti se synchronizací hudby a obrazového děje, až k premiéře. Je nastíněna podstata soudního sporu Weise s filmovou společností Lloydfilm a objasněna existence tištěného klavírního výtahu …víceAbstract:
This bachelor thesis describes the creation of original music for the silent film "Magdalena" by the Czech composer Karel Weis. It deals with the process of formation of the opera film, which is described from the motivation of the composer, through his acquaintance with libretto, difficulties with the synchronization of music and stage image up to the premiere. Further the essence of the Weis´s dispute …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gn202/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2016
- Vedoucí: Mgr. Jan Špaček
- Oponent: Mgr. Romana Klementová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Sdružená uměnovědná studia
Práce na příbuzné téma
-
The Silent Cinema of Buster Keaton in the 21st Century
Jan Babjár -
Analýza příčin návratu k němému filmu v současných multimediálních projektech
Vendula Bendová -
Přechod od filmu němého k filmu zvukovému v recenzích Lidových Novin mezi léty 1928 - 1933
Jakub Petrucha -
Počátky filmu. Příspěvěk k recepci dějin československé kinematografie 1896-1930
Jitka Ficová -
Dance for camera: Pohyb jako narativní princip filmu Enter Achilles
Michal Hříbek -
The Who: Rocková opera ve filmu jako příklad syntézy uměleckých disciplín.
Tomáš VINCENEC -
The Who: Rocková opera ve filmu jako příklad syntézy uměleckých disciplín
Tomáš VINCENEC -
Opera v kreativním průmyslu se zaměřením na projekt "Met in HD" a filmové adaptace oper.
Daniela VALÍČKOVÁ