Asistenti pedagoga pracující s dětmi s poruchou autistického spektra v mateřských školách – Bc. Jitka Svobodová
Bc. Jitka Svobodová
Bachelor's thesis
Asistenti pedagoga pracující s dětmi s poruchou autistického spektra v mateřských školách
Teaching assistants working with children with Autistic Spectrum Disorders in kindergartens
Abstract:
Bakalářská práce "Asistenti pedagoga pracující s dětmi s poruchou autistického spektra v mateřských školách" pojednává o začleňování dětí s poruchou autistického spektra do běžných mateřských škol pohledem asistentů pedagoga, kteří jsou důležitými činiteli v tomto procesu. Teoretická část popisuje práci asistenta pedagoga, mapuje problematiku poruch autistického spektra a vzdělávání dětí s touto poruchou …moreAbstract:
Bachelor thesis "Teaching assistants working with children with Autistic Spectrum Disorders in kindergartens" deals with the integration of children with Autistic Spectrum Disorders into common kindergartens from the teaching assistants perspective, who are important actors in this process. The theoretical part describes the work of teaching assistant, informs about Autistic Spectrum Disorders and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q33o0/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Radmila Dačevová
- Reader: Bc. Mgr. Pavla Kremserová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SVOBODOVÁ, Jitka. \textit{Asistenti pedagoga pracující s dětmi s poruchou autistického spektra v mateřských školách}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/db9okq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Education / Social Education
Theses on a related topic
-
A comparative study on teaching English to very young learners
Magdalena Mašková -
Předškolní vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra v mateřské škole zřízené dle § 16 odst. 9 ŠZ
Daniela Zemanová -
Analýza motivace osobních asistentů pro práci s jedinci s poruchami autistického spektra
Terezie Kvasničková -
Asistent pedagoga ve školní družině a děti s poruchami chování
Marie ŠVANDOVÁ -
Využití metody Total Physical Response u žákyně se specifickou poruchou učení z pohledu asistenta pedagoga
Karolína Štěpánková -
A Comparison Study of Preparing Kindergarten Teachers in bachelor- level teacher education programs between Czech Republic and China: Focus on the Field of Kindergarten Arts Education
Zhaohao NIAN -
Continuity in teaching English to children from an English kindergarten transitioning into a primary school
Kristina Psotová -
English at Forest Kindergarten
Adéla Othová