Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik – Bc. Ivana Homolková
Bc. Ivana Homolková
Master's thesis
Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Werbeslogans im Bereich der Sanitärtechnik
The Liguistic Analysis of German and Czech Advertising Slogans in Sanitation Technique
Abstract:
This final thesis is engaged in a linguistic analysis of German and Czech advertising slogans in sanitation technique. The theoretic part deals with a development of advertising, its function und its elements. The next part puts brain to concept of “slogan” – from its historical meaning to its main functions in modern advertising. The practical part analyzes the slogan lexical, syntactic and rhetorically …viacAbstract:
Diplomová práce se zabývá jazykovou analýzou německých a českých firem v oblasti sanitární techniky. Teoretická část pojednává o vývoji reklamy, její funkci a jejích základních prvcích. Další kapitola se věnuje pojmu „slogan“ od jeho historického významu až po hlavní funkce v dnešní reklamě. Praktická část analyzuje slogan na lexikální, syntaktické a rétoricko-stylistické úrovni. Práce obsahuje i slovník …viac
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/uqv86/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2009
- Vedúci: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Philology / German Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Role of Advertising in the Development of Communities and Society
Jeyhun Khakipur -
The role of advertising in the development of communities and society
Ekaterina Guseva -
Trends in Development of Advertising Language in the United States of America
Vojtěch DUDA -
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
The role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Gabriela Kratochvílová -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová