Consumer Behavior: An economical and marketing overview between the actual American and Czech consumer – Jorge Andres Lopez Ramos
Jorge Andres Lopez Ramos
Diplomová práce
Consumer Behavior: An economical and marketing overview between the actual American and Czech consumer
Consumer behavior - comparison between the U.S. and Czech markets
Anotace:
Hlavny ucel tejto Diplomovej prace je poukazat prehlad o ceskom spotrebitelskom spravani a o americkom spotrebitelskom spravani zalozeneho na marketingovych parametrov, ekonomickych prvkoch a socialnych dimenziach ktore ovplyvnuju ich vyber nakupu. Tato praca poukazuje rozdielne volby nakupu a preferencie modernych spolocnosti v USA a Ceskej republike a zdovodnenia ktore dovoluju buducim investorom …víceAbstract:
The main purpose of this Diploma Thesis is to provide an overview of the Czech Consumer behavior and the American Consumer behavior based on the marketing parameters, economic elements and sociocultural dimensions that affect their purchase decisions. This thesis portraits the different purchase directions and preferences of the modern societies in USA and Czech Republic and the reasoning behind them …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2010
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24544
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 11. 2010
- Vedoucí: Bronislava Hořejší
- Oponent: Jana Soukupová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
LOPEZ RAMOS, Jorge Andres. \textit{Consumer Behavior: An economical and marketing overview between the actual American and Czech consumer}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/dbsqhy/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24544
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Práce na příbuzné téma
-
Spotrebiteľské správanie v hotelierstve
Gabriela Nemcová -
Consumer behavior on the market of dietary supplements
Natália Sečányová -
Effect of email marketing on consumer choice
Petra Sukeníková -
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Social Class and Consumer Preferences: Case Study of Czech Consumers
Daana Tumanova -
The Impact of Social Media Influencers Focused on Health on Marketing and Consumer Behavior on Instagram in Czech Republic
Dominik Ziegler -
Consumer perception of Urinal brand in the Czech market
Tereza Šaberl -
Consumer Perception of Tesco Private Labels in the Czech Republic
Alina Valetova