Faktory ovlivňující nákupní chování zákazníků nezávislých knihkupectví – Bc. Eliška Zaoralová
Bc. Eliška Zaoralová
Master's thesis
Faktory ovlivňující nákupní chování zákazníků nezávislých knihkupectví
Factors influencing the shopping behavior of customers in independent bookstores
Abstract:
Předmětem magisterské diplomové práce je sledování faktorů, které ovlivňují zákazníka během nákupu v nezávislém knihkupectví. Pozornost je zaostřena na brněnskou nezávislou scénu. Teoretická část práce představuje jednotlivé složky a subjekty knižního trhu, neopomíná právní, ekonomické a institucionální regulace. Poté je představen pojem „nezávislé knihkupectví“ a jeho role v knižním segmentu. Následně …moreAbstract:
The subject of the master's thesis is to monitor the factors that affect the customer during the purchase in an independent bookstore. Attention is focused on the independent scene of Brno. The theoretical part of the thesis presents the individual components and subjects of the book market, also legal, economic and institutional regulations. Then the concept of "independent bookstore" and its role …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lg12q/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2022
- Supervisor: Mgr. David Balarin
- Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Culture Management / Culture Management
Theses on a related topic
-
Návrh strategie pro malé nezávislé knihkupectví
Terezie Barančicová -
The entry strategy to Belarussian book market
Yulia Ivanova -
Knižní trh ve Žďáře nad Sázavou: analýza konkurence malých a řetězových knihkupců
Markéta Klabíková -
Malí nakladatelé a český knižní trh
Anna Štičková -
Švédský knižní trh - historie a současnost
Eliška BALÍKOVÁ -
Vznik nového knižního titulu a jeho zavedení na trh
Ingrid Plánková -
Srovnání českého knižního trhu a knižního trhu Slovenska
Karolína ZBOROVSKÁ -
Upper-primary Learning Strategies in Reading
Jana Valigurová