Mgr. Lenka Spurná

Bachelor's thesis

Zavedení inovativního léčivého přípravku na farmaceutický trh ČR

Launch of the innovative medicine onto the Czech pharmaceutical market
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit konkurenceschopnost nově zaváděného biologického léčivého přípravku na léčbu revmatoidní artritidy a identifikovat marketingové strategie, které povedou k úspěšnému zavedení přípravku na trh a trvale udržitelnému růstu prodejů. Je řešen základní manažerský problém společnosti UCB s.r.o., úspěšně zavést na farmaceutický trh v České republice léčivý přípravek Cimzia. Obsahem …more
Abstract:
The goal of the study is to evaluate the competitiveness of a newly launched biological medicine for the treatment of rheumatoid arthritis and to identify the marketing strategies that should lead to the succesful launch of the product on the market and to a permanent sustainable sales growth. The work deals with the managerial problem of the company UCB s.r.o. to successfully launch the medicine Cimzia …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 9. 2011
  • Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta