Zavedení inovativního léčivého přípravku na farmaceutický trh ČR – Mgr. Lenka Spurná
Mgr. Lenka Spurná
Bachelor's thesis
Zavedení inovativního léčivého přípravku na farmaceutický trh ČR
Launch of the innovative medicine onto the Czech pharmaceutical market
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit konkurenceschopnost nově zaváděného biologického léčivého přípravku na léčbu revmatoidní artritidy a identifikovat marketingové strategie, které povedou k úspěšnému zavedení přípravku na trh a trvale udržitelnému růstu prodejů. Je řešen základní manažerský problém společnosti UCB s.r.o., úspěšně zavést na farmaceutický trh v České republice léčivý přípravek Cimzia. Obsahem …moreAbstract:
The goal of the study is to evaluate the competitiveness of a newly launched biological medicine for the treatment of rheumatoid arthritis and to identify the marketing strategies that should lead to the succesful launch of the product on the market and to a permanent sustainable sales growth. The work deals with the managerial problem of the company UCB s.r.o. to successfully launch the medicine Cimzia …moreKeywords
farmaceutický trh marketing ve farmacii zavedení inovativního léčivého přípravku na trh biologické léčivé přípravky marketingový mix marketingová strategie kvalitativní výzkum PEST analýza SWOT analýza konkurenceschopnost pharmaceutical market pharmaceutical marketing launch of the innovative medicine onto the market biological medicine marketing mix marketing strategy qualitative investigation PEST analysis SWOT analysis competitiveness
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tpyf7/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2011
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SPURNÁ, Lenka. \textit{Zavedení inovativního léčivého přípravku na farmaceutický trh ČR}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/dclcbz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Management
Theses on a related topic
-
Organisation of the electricity supply chain in the EU – the recurrent problem of market concentration
Jan Mácha -
Municipal Broadband Factors determining the entry of municipal broadband providers into the German telecoms market
Katharina van den Berg -
Sledování účinnosti a tolerance vybraných inovativních léčivých přípravků v onkologii
Petra Stehnová -
Sledování účinnosti a tolerance vybraných inovativních léčivých přípravků v onkologii
Šárka Rášová -
Projekt konkurenční strategie farmaceutické firmy zaměřený na uvedení nového produktu na český trh
Lenka Moťková -
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko