Adéla Nenadalová
Bachelor's thesis
Acronyms on Twitter
Acronyms on Twitter
Abstract:
Budoucnost spočívá ve vyhledávání a komunikaci na internetu, proto je nutné porozumět internetovému slangu mladších generací. Práce se zabývá používáním zkratek na Twitteru a klade si za cíl zjistit důvody jejich vzniku i správného používání. V první části jsou uvedeny příklady akronymů a jejich významy. Druhá část práce obsahuje výzkum založený na analýze vybraných tweetů od celebrit, běžných uživatelů …moreAbstract:
The future lies in Internet search and communication; therefore, it is necessary to understand the Internet slang of younger generations. The thesis observes the use of acronyms on Twitter and aims at exploring the reason behind their creation as well as their proper usage. The first part presents examples of acronyms and their meanings. The second part contains research conducted by analysing selected …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tbq31/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
- Reader: Mgr. Renata Jančaříková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Sociální sítě – nástroj komunikace pro specifickou cílovou skupinu
Jana Nová -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
Social media content vybrané obchodní společnosti v době pandemie COVID-19
Tomáš Lavický -
Opera Houses Online: Marketing Sophisticated Art in the Age of Big Data and Social Media
Elena Khokhlova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
Social Media Marketing komerčních organizací
Melinda Fabiánová -
Social media marketing in a selected company
Alica Srogoňová -
Zvyšování tržeb pomocí PPC a Social Media reklam
Timur Vagabov