Mgr. Edita Vrbová

Master's thesis

Porovnání názorů žáků základní školy standardního a alternativního (waldorfského) typu na aktuální a preferované klima školní třídy

Comparison of Pupils' Views Attending Standard and Alternative (Waldorfians') Schools on Actual and Preferred Classroom Climates
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat a analyzovat názory žáků na aktuální i preferované klima ve třídě a zjistit rozdíly v těchto názorech mezi 1) žáky druhého stupně základních standardních a waldorfských škol, 2) děvčaty a chlapci a 3) žáky jednotlivých ročníků. Klima třídy bylo měřeno českou verzí dotazníku CES (Classroom environment scale) s názvem Dotazník sociálního klimatu školní třídy v překladu …more
Abstract:
The main aim of this thesis is to describe and analyse opinions of pupils on actual and preferred classroom climates and taking in account these opinions to find out the differences in these views within pupils of the middle schools: 1) attending of standard and Waldorfs´ schools; 2) views influenced by gender differences and 3) the views affected by the various years of pupils´ studies. The classroom …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2014
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta