Škola jako totální instituce pohledem politické antropologie – Bc. Barbora Kubová
Bc. Barbora Kubová
Bakalářská práce
Škola jako totální instituce pohledem politické antropologie
School as a total institution through the lense of political anthropology
Anotace:
Škola je instituce, kterou v kontextu západní kultury vnímáme jako synonymum vzdělávání a učení. Bakalářské práce nahlíží na školní instituci z pohledu politické antropologie, odhaluje její mocenské působení na členy naší společnosti a zaměřuje se na výzkumný problém probíhajícího boje o uplatnění moci a zodpovědnosti nad dítětem mezi rodiči a státem. Práce vychází z teoretického konceptu totální instituce …víceAbstract:
School is an institution which is perceived in the context of Western culture as synonymous with education and learning. Bachelor’s thesis focuses on a different point of view – the point of view of political anthropology, reveals power influencing numbers of our society and the ongoing struggle for the exercise of power and responsibility over a child of parents and a state. I proceed from the original …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ax3uj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 1. 2017
- Vedoucí: M.A. Irena Kašparová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Matouš Jelínek, M.Phil.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Sociální antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Letní dětský tábor jako totální instituce
Anna BERANOVÁ -
Letní dětský tábor jako totální instituce
Anna BERANOVÁ -
Média v každodenním životě totální instituce: mediální praxe klientů dětského diagnostického ústavu
Barbora Číhalová -
Prvky totální instituce v současných dětských domovech se školou
Marie MALÁ -
Instituce a klient: Re-konstrukce identity v ústavní péči
Kristýna Sněgoňová -
Vliv prostředí totální instituce na identitu vězeňských dozorců
Lukáš DIRGA -
Nabývání sociálního statusu v totální instituci prostřednictvím fyzické kultivace těla
Luboš MEČL -
Financování příspěvkových organizací - Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Krnov, příspěvková organizace a Střední odborná škola dopravy a cestovního ruchu, Krnov, příspěvková organizace
Martina Špirytová