Jana Prochásková
Master's thesis
Analytické CRM - přehled trhu a trendy
Analytical CRM - market overview and trends
Abstract:
Analytické CRM zpracovává data o zákaznících uložená v jednotlivých systémech. Výsledky těchto analýz jsou využívány při realizaci strategie zaměřené na zákazníky. Trh s CRM systémy i přes ekonomickou krizi roste. Mezi hlavní trendy patří poskytování CRM jako služby, zaměření na udržení stávajících zákazníků a úspora nákladů optimální cílením marketingových kampaní. Cílem této práce je vymezení oblasti …moreAbstract:
Analytical CRM is a consistent suite of analytical applications that processes customer data stored in various information systems. The results are used to measure, predict and optimize customer relationships. The CRM applications market is growing despite the economic turmoil. The major trends are: CRM as a service, focus on customer retention and loyalty and last but not least achieving cost savings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/19596
Thesis defence
- Date of defence: 9. 2. 2010
- Supervisor: David Slánský
- Reader: Jan Pour
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/19596
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie
Theses on a related topic
-
Návrh analytické nadstavby CRM systému pro podporu rozhodování
Ondřej Holík -
Analytical CRM: A Tool How To Manage Company's Profitability
Martina Šťavíková -
Analýza a návrh implementace CRM řešení pro obchodní podnik
Jan Halama -
Možnosti uplatnění analytického CRM v podmínkách nadnárodní společnosti
Alina Burkova -
Analytical CRM: A Tool How To Manage Company's Profitability
Martina Šťavíková -
Trendy v analytickém CRM
Michal Heřmanský -
Trendy v analytickém CRM
Martina Havelková