Jana Prochásková

Master's thesis

Analytické CRM - přehled trhu a trendy

Analytical CRM - market overview and trends
Abstract:
Analytické CRM zpracovává data o zákaznících uložená v jednotlivých systémech. Výsledky těchto analýz jsou využívány při realizaci strategie zaměřené na zákazníky. Trh s CRM systémy i přes ekonomickou krizi roste. Mezi hlavní trendy patří poskytování CRM jako služby, zaměření na udržení stávajících zákazníků a úspora nákladů optimální cílením marketingových kampaní. Cílem této práce je vymezení oblasti …more
Abstract:
Analytical CRM is a consistent suite of analytical applications that processes customer data stored in various information systems. The results are used to measure, predict and optimize customer relationships. The CRM applications market is growing despite the economic turmoil. The major trends are: CRM as a service, focus on customer retention and loyalty and last but not least achieving cost savings …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2010
  • Supervisor: David Slánský
  • Reader: Jan Pour

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/19596

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie