Lucie PAPRSKÁŘOVÁ

Bachelor's thesis

Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením

Use of alternative and augmentative communication methods in the education of mentally handicapped pupils
Abstract:
Žáci s mentálním postižením mají ve většině případů narušené komunikační schopnosti, které jim ztěžují komunikaci s okolím. Nemohou reflektovat svá přání a pocity. Velký problém způsobuje narušená komunikační schopnost také v procesu vzdělávání. K řešení tohoto problému nám mohou být nápomocné systémy alternativní a augmentativní komunikace. K ověření této hypotézy jsem prováděla výzkum v základní …more
Abstract:
Pupils with mental disabilities in most cases have impaired communication skills, which make it difficult for them to communicate with their surroundings. They cannot reflect their wishes and feelings. Impaired communication skills cause a big problem also in the educational process. Alternative and augmentative communication systems can help us in solving this problem. To verify this hypothesis, I …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Iva Klugová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PAPRSKÁŘOVÁ, Lucie. Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta