Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením – Lucie PAPRSKÁŘOVÁ
Lucie PAPRSKÁŘOVÁ
Bakalářská práce
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením
Use of alternative and augmentative communication methods in the education of mentally handicapped pupils
Anotace:
Žáci s mentálním postižením mají ve většině případů narušené komunikační schopnosti, které jim ztěžují komunikaci s okolím. Nemohou reflektovat svá přání a pocity. Velký problém způsobuje narušená komunikační schopnost také v procesu vzdělávání. K řešení tohoto problému nám mohou být nápomocné systémy alternativní a augmentativní komunikace. K ověření této hypotézy jsem prováděla výzkum v základní …víceAbstract:
Pupils with mental disabilities in most cases have impaired communication skills, which make it difficult for them to communicate with their surroundings. They cannot reflect their wishes and feelings. Impaired communication skills cause a big problem also in the educational process. Alternative and augmentative communication systems can help us in solving this problem. To verify this hypothesis, I …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 6. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Iva Klugová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PAPRSKÁŘOVÁ, Lucie. \textit{Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/dil3fc/.
Jak správně citovat práci
PAPRSKÁŘOVÁ, Lucie. Využití metod alternativní a augmentativní komunikace při vzdělávání žáků s mentálním postižením. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Sociální komunikace u dětí s vadou řeči v předškolním a mladším školním věku
Blažková Blažková