Bc. Anastasia Kravchenko

Bachelor's thesis

Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě

Media images of women and men in today’s advertisement
Abstract:
Bakalářská prace je zaměřena na mediální zobrazování mužů a žen v současné reklamě. Zkoumány jsou typické vlastnosti a zobrazení jednotlivých pohlaví v médiích. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je popsána zkoumaná problematika, základní pojmy a typické vlastnosti přisuzované mužům a typické vlastnosti přisuzované ženám. Druhá, praktická část, je založena na obsahové analýze …more
Abstract:
The thesis looks into the depiction of men and women in contemporary advertising. Objects under examination are typical qualities and images of gender representatives in the media. The work consists of two parts. The first part is theoretical, it deals with the description of the problem under examination, basic terms, typical qualities attributed to men and typical qualities attributed to women. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2012
  • Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
  • Reader: Mgr. Miloslava Kykalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní