Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě – Bc. Anastasia Kravchenko
Bc. Anastasia Kravchenko
Bachelor's thesis
Mediální obraz žen a mužů v současné reklamě
Media images of women and men in today’s advertisement
Abstract:
Bakalářská prace je zaměřena na mediální zobrazování mužů a žen v současné reklamě. Zkoumány jsou typické vlastnosti a zobrazení jednotlivých pohlaví v médiích. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické části, je popsána zkoumaná problematika, základní pojmy a typické vlastnosti přisuzované mužům a typické vlastnosti přisuzované ženám. Druhá, praktická část, je založena na obsahové analýze …moreAbstract:
The thesis looks into the depiction of men and women in contemporary advertising. Objects under examination are typical qualities and images of gender representatives in the media. The work consists of two parts. The first part is theoretical, it deals with the description of the problem under examination, basic terms, typical qualities attributed to men and typical qualities attributed to women. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/c9hns/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 8. 2012
- Supervisor: PhDr. Luděk Vajner
- Reader: Mgr. Miloslava Kykalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Sexism in advertising
Malika Tursun -
Instagram: Exploration of Visual Brand communication & Transformational advertising
Oluwaseun Adekola Fasanya -
The influence of culture on multinational corporations advertising strategies
Laetitia Barre -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Vojtěch Sieja -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Lanc Lanc -
Obsahová analýza reklamních kampaní
Simona Loňková -
Obsahová analýza príspevkov na sociálnych sieťach
Anna Mária Puchoňová