Petra Pistulková

Bachelor's thesis

Politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008

Political marketing in Democratic Party primary elections 2008
Abstract:
Tématem této práce je politický marketing v primárních volbách Demokratické strany 2008 a způsob jeho využití Barackem Obamou a Hillary Clintonovou. Po teoretickém vymezení pojmu politický marketing je práce zaměřena na hlavní rysy kandidátů, které ovlivnily jejich obraz v očích voličů (problematika image, podpora celebrit a rodiny a využití mediálních prostředků). Práce se dále týká průběhu samotných …more
Abstract:
This work analyzes the use of political marketing of Barack Obama and Hillary Clinton in Democratic Party primary elections 2008. Theoretical definition of political marketing is followed by a description of main characteristics of presidential candidates (image, support from celebrities and family and the use of media). Following part deals with primary elections themselves, with decisions made by …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2009
  • Supervisor: Vladimíra Dvořáková
  • Reader: Marie Faturová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15676