Analýza narušené komunikační schopnosti u dítěte předškolního věku – Bc. Libuše Škorpíková
Bc. Libuše Škorpíková
Master's thesis
Analýza narušené komunikační schopnosti u dítěte předškolního věku
The Analysis of communication disorder of a child in preschool age
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou narušené komunikační schopnosti u dítěte předškolního věku, je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část obsahuje tři kapitoly, první popisuje předškolní věk dítěte (jeho osobnostní a motorický vývoj, zrakovou a sluchovou percepci), druhá definuje narušený vývoj řeči (klasifikaci, opožděný vývoj řeči a vývojovou dysfázii), třetí charakterizuje rozvoj …moreAbstract:
The diploma thesis deals with analysis of communication disorders in preschool children. The thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical part contains three chapters, the first one describes characteristics of a preschool child (development of personality and motor skills, visual and auditory perception), the second one defines the impaired speech development (a classification …moreKeywords
dítě předškolního věku opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie rozvoj řeči rozvoj zrakového a sluchového vnímání rozvoj kognitivně-motorických schopností preschool children delayed language development developmental dysphasia development of speech development of visual and auditory perception development of cognitive and motor skills
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iqfn6/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2017
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Biomechanics and motor-control of fundamental skills in gymnastics.
Pavel BRTVA -
Rozvoj zrakové percepce a prostorového vnímání u dětí předškolního věku v mateřské škole
Barbora Počinková -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová