Mgr. Petra Pichová

Bachelor's thesis

Reklama a děti/dospívající

Advertisement and children/adolescents
Abstract:
Cílem výzkumu bylo prozkoumat vztah mezi sledováním televizních reklam a materialismem u dětí ve věku 11 a 12 let a to v kulturním kontextu České republiky. Druhým cílem bylo zjistit vliv rodičovské mediace na tento vztah. Výzkumu se účastnilo 276 dětí základních škol. Data jsem sbírala pomocí dotazníku předloženého dětem v rámci školní hodiny. Analýzu dat jsem prováděla pomocí Pearsonova korelačního …more
Abstract:
The aim of the thesis was to look at the relation of watching TV commercials and materialism in children between the age of 11 and 12 in the Czech Republic. Secondly, I wanted to find out if parental mediation intervenes in the relation or not. The sample consists of 276 children from primary schools. Data were collected by questionnaire. I used Pearson correlation coefficient and regression analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 12. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2013
  • Supervisor: Mgr. Anna Ševčíková, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Jan Šerek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií