Možnosti využití odměnového crowdfundingu při financování start-upů v ČR – Nikola Brossová
Nikola Brossová
Bachelor's thesis
Možnosti využití odměnového crowdfundingu při financování start-upů v ČR
Possibilities of using crowdfunding in financing start-ups in the Czech Republic
Abstract:
Cílem práce je vyhodnotit možnosti využití odměnového crowdfundignu při financování start-upů v České republice. Práce dále určí klíčové faktory úspěšnosti pro všechny kampaně a pro kampaně start-upů. První část se zaměřuje na teoretické pojetí crowdfundingu. Zde jsou obecně popsány typy crowdfundingů, jeho výhody a nevýhody a popsány faktory úspěšnosti. Dále je podrobně popsán crowdfunding ve světě …moreAbstract:
The aim of bachelor thesis is evaluate possibility reward crowdfunding for start-up projects in Czech republic. The bachelor thesis determinated key factors of success for all typer of campaign and for start-up campaign. The first chapter describes crowdfunding in theory. There are described types of crowdfunding, advantages and disadvatages of crowdfunding and there are described factors of success …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Soňa Kukučková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BROSSOVÁ, Nikola. \textit{Možnosti využití odměnového crowdfundingu při financování start-upů v~ČR}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2020. Available from: https://theses.cz/id/dmowxp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economic policy and administration / Finances
Theses on a related topic
-
Crowdfunding jako zdroj financování vydávání knih
Jaroslav Fliegel -
Crowdfunding jako cesta k realizaci projektů
Petr Gola -
Marketingový plán start-upu založený na crowdfundingu
Václav Taischl