Specifika přístupu k nadaným a mimořádně nadaným žákům na středních školách – Bc. Helena Vykydalová, DiS.
Bc. Helena Vykydalová, DiS.
absolventská práce studenta CŽV
Specifika přístupu k nadaným a mimořádně nadaným žákům na středních školách
The specifics of the approach to gifted and exceptionally gifted pupils in secondary schools
Anotace:
Pohled na nadání a stejně tak přístup k nadaným a mimořádně nadaným žákům se v průběhu historie měnil. První snahy o nalezení jednoduchého testu, kterým by bylo možné nadané jedince identifikovat se objevují již na konci 19. století. Následuje pak dlouhé období, kdy se přeceňuje význam IQ, a výsledky inteligenčních testů se považují za hlavní ukazatel nadání. Nadání je však komplexním problémem, a …víceAbstract:
The view of giftedness, as well as the approach to gifted and exceptionally gifted pupils, has changed through history. The first efforts to find a simple test that could be used to identify gifted individuals appeared at the end of the 19th century. Then, a long period when the importance of IQ is overestimated followed, and the results of intelligence tests are considered the main indicator of talent …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 1. 2023
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
- Vedoucí: Mgr. Martin Pírko
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VYKYDALOVÁ, Helena. \textit{Specifika přístupu k~nadaným a~mimořádně nadaným žákům na středních školách}. Online. Závěrečná práce studenta celoživotního vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/dn1pgj/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendelova univerzita v Brně
Institut celoživotního vzděláváníceloživotní:
Studium pedagogiky
Práce na příbuzné téma
-
Mimořádně nadaní žáci v primární škole
Lucie Bernatová -
Možnosti školního speciálního pedagoga při rozvoji nadaných a mimořádně nadaných žáků na druhém stupni běžných ZŠ
Markéta DOLEŽALOVÁ -
Nadaný žák a jeho sociální začleňování ve třídě
Soňa Nakoukalová -
Mimořádně nadaný žák v primárním matematickém vzdělávání
Dagmar MALINOVÁ -
Spokojenost mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí
Barbora Zběhlíková -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Specifika komunikačních dovedností nadaných žáků vybraných základních škol z pohledu učitelů
Barbora Kejzlarová