Bc. Kristýna Rusňaková

Master's thesis

Marketingový pohled na mezinárodní spolupráci Moravské galerie v Brně a MAK Wien.

International Cooperation between The Moravian Gallery in Brno (CZ) and MAK Wien (Austria) from the Marketing Point of View.
Abstract:
Diplomová práce pojednává o společném pracovišti Moravské galerie v Brně a Muzea užitého a současného umění ve Vídni, kterým je muzeum Rodný dům Josefa Hoffmanna v Brtnici. Úvodní část práce je zaměřena na marketing v kulturní sféře. Následuje představení všech zmíněných institucí, jejich zaměření a činnost. Cílem práce je nalézt možnosti k budoucímu směřování Hoffmannova muzea. Třetí část je tedy …more
Abstract:
The thesis deals with a common workplace of Moravian gallery in Brno and MAK Vienna which is called the Birthplace of Josef Hoffmann. The first part talks about cultural marketing. The following part introduces the three above mentioned cultural institutions and their activities. The aim of this work is to find the possibilities of future development of Josef Hoffmann´s Museum. The third part contains …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2013
  • Supervisor: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Mgr. Jana Soukopová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta