Bc. Zdeněk Tomšů

Diplomová práce

Jak s výukou dějepisu? O čem svědčí české a slovinské učebnice dějepisu devadesátých let dvacátého století

What about education of history? The statement of czech and slovenian textbooks in 90s of 20th century.
Anotace:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá didaktickým a historickým pohledem na české a slovinské učebnice dějepisu moderních dějin z devadesátých let 20. století. Zachycen je vývoj vyučovacího předmětu v obou zemích po pádu komunismu. Učebnice byly porovnány měřením didaktické vybavenosti, při měření byla použita metoda J. Průchy. V historické části je analýza zaměřena na čtyři zásadní témata: politický …více
Abstract:
The thesis deals with didactical and historical perspective of czech and slovenian modern history-textbooks in 90s of 20th century. There is process of development of school subject History in both states after the end of communist era. Textbooks were compared by method didactical quallity (J. Průcha). The historical analysis is focused on four topics: political history from half of 70s of 20th century …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 5. 2018

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 20. 6. 2018
  • Vedoucí: doc. PhDr. Václav Štěpánek, Ph.D.
  • Oponent: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta