Lisa van Vliet

Master's thesis

Convincing the millennial anti-hero consumers to consume more sustainable brands

Přesvědčování mileniálů k spotřebě více udržitelných značek
Abstract:
Tato práce se pokouší posoudit a porozumět tomu, co ovlivňuje mezeru mezi přístupem a chováním mileniálů jako zákazníků a co je drží od konzumování více udržitelné módy. Aby to výzkum zjistil, soustřeďuje se na faktory, které mileniály omezují v zapojení do více udržitelného nákupního chování oblečení. Na základě výsledků kvalitativního průzkumu práce poskytuje náhled do spotřebního chování mladých …more
Abstract:
This study attempts to understand what is influencing the attitude-behavior gap of young millennial consumers and to assess what is restraining them from consuming more sustainable fashion. In order to find out, the research focused on finding the restraining factors in engaging in more sustainable clothing buying behavior. Based on the results of the qualitative research, this research has gained …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: Zuzana Chytková
  • Reader: Jaroslav Pašmik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77392

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management