Babišovo Čapí hnízdo: rámování kauzy a Babišova obrana – Bc. Markéta Kabuďová
Bc. Markéta Kabuďová
Master's thesis
Babišovo Čapí hnízdo: rámování kauzy a Babišova obrana
Babiš's Stork Nest: A Framing Analysis of the Case and Babiš's Defence
Abstract:
Tato výzkumná práce mapuje průběh kauzy okolo politika a podnikatele Andreje Babiše Čapí hnízdo. Hlavním cílem práce bude zjistit, jakým způsobem nejčtenější české deníky (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes a Právo) rámují kauzu Čapí hnízdo, a jaké klíčové strategické nástroje politické komunikace využíval Andrej Babiš na svou obranu. Cíle bude dosaženo pomocí rámcové analýzy článků …moreAbstract:
The thesis is focusing on the process of the case Stork´s Nest concerning the politician and entrepreneur Andrej Babiš. The main purpose of this thesis is to find out, how the most frequently read newspapers (Blesk, Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes and Právo) frame the case Stork´s Nest and which strategic tools of political communication were used by Andrej Babiš for his defense. I will …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zzioq/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
PR Strategies for Company Reputation and Crisis Communication.
Riad Lemberanskiy -
The role of the PR strategies into crisis communication and company reputation
Xiwen Yu -
Internal crisis communication in a particular Russian company
Evgeniia Shamrikova -
Prezidentské kampaně ve Francii – analýza vývoje politické komunikace a nastolování agendy vítězných kandidátů
Markéta Baráková -
Proměny mediální reprezentace ekologické agendy v českém tisku
Barbora Šlapáková -
Médiokracie - politická komunikace v době masových médií
Tereza Minářů -
Kauza OKD jako příklad vlivu vlastnictví médií na mediální agendu.
Lucie KONEČNÁ -
Kauza OKD jako příklad vlivu vlastnictví médií na mediální agendu
Lucie KONEČNÁ