Kieliopillisten ilmiöiden esittämisjärjestys S2-oppikirjoissa ja sen merkitys – Bc. Jana Břehovská
Bc. Jana Břehovská
Diplomová práce
Kieliopillisten ilmiöiden esittämisjärjestys S2-oppikirjoissa ja sen merkitys
Order of grammatical phenomena presented in textbooks of Finnish as a second language and its significance
Abstract:
This master’s thesis investigates different possibilities regarding the presentation of Finnish grammar. The main area of focus is the order in which grammatical phenomena are presented in textbooks of Finnish for foreigners, and also the terms, which are being used for explanation. The thesis is focused on Finnish morphology. The theoretical part expounds, in addition to all of the above, the topic …víceAbstract:
Tato magisterská práce zkoumá různé možnosti prezentace finské gramatiky. Středem zájmu je pořadí, v jakém existující učebnice představují jednotlivé gramatické jevy, a také termíny, které jsou k výkladu používány. Práce se soustředí na finskou morfologii. Teoretická část přibližuje kromě výše zmíněného také problematiku výuky jazyků v kontextu jazykové typologie. Analýza rozebírá některé učebnice …více
Jazyk práce: finština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o9mex/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2021
- Vedoucí: Mgr. Petra Hebedová, Ph.D.
- Oponent: Lasse Suominen, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Baltistika
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
The utility of gesticulation – the case of learning the temporal orientation in Chinese as a second/third language
Tereza Halúzková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová