Ing. Roman Skalický, Ph.D.
Doctoral thesis
Metody finančního ocenění značky
Brand Financial Valuation Methods
Abstract:
Předmětem disertační práce Metody finančního ocenění značky je zhodnocení stávajících metod finančního ocenění značky, identifikace jejich nedostatků a navržení metod, které by se s těmito nedostatky alespoň v určitých situacích vypořádaly. Práce se zabývá nejprve vymezením pojmu značka, navazuje problematika identifikace nehmotných aktiv a stanovení standardů hodnoty. Pozornost je pak věnována v současnosti …moreAbstract:
The aim of the dissertation Brand Financial Valuation Methods is to evaluate existing methods of brand financial valuation, identify their deficiencies and propose methods that would deal with these deficiencies at least in certain situations. The thesis deals with the definition of the term brand. It is followed by the identification of intangible assets and the setting of value standards. Attention …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 10. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ulxt4/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Jaroslav Sedláček, CSc.
- Reader: doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D., doc. RNDr. Jaroslav Koutský, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationDoctoral programme / field:
Finance and Accounting (4-years) / Finance
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.