Drama Techniques in the Classroom – Mgr. Stránská Stránská
Mgr. Stránská Stránská
Bakalářská práce
Drama Techniques in the Classroom
Drama Techniques in the Classroom
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá dramatickými technikami ve výuce anglického jazyka. Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor dramatických aktivit a her pro žáky a studenty angličtiny. Teoretická část vymezuje pojem drama a popisuje stručný přehled vzniku a vývoje používání dramatických technik ve vzdělávání. Definuje úlohu učitele a studenta a popisuje, jaký dopad mají dramatické techniky na rozvoj osobnosti …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with drama techniques in English language teaching. The aim of the bachelor thesis is to create a set of drama activities and games for pupils and students of English language lessons. The theoretical part determines the concept of drama and describes a brief overview of the origin and development of the use of drama in education. It defines the role of teacher and student …víceKeywords
drama vzdělání anglický jazyk dramatické techniky osobní rozvoj učitel student vedení třídy zahřívací cvičení pantomima hraní rolí improvizace simulace scénáře education English language drama techniques personal development teacher learner classroom management warm-up exercises mime role-play improvisation simulation scripts
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.slu.cz/th/elyi3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2022
- Vedoucí: Mgr. Lenka Jašková
- Oponent: Mgr. Pavel Heisig, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSlezská univerzita v Opavě
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Angličtina pro školskou praxi
Práce na příbuzné téma
-
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Řídící protokoly světelné techniky
Zuzana Bottová -
Zahřívací cvičení v úvodu hodin anglického jazyka na základních školách
Michaela ONDŘEJOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková