Mgr. Irena Varaďová

Bachelor's thesis

Proměny mediálního obrazu ženské figury v tištěné reklamě: analýza reprezentačního mechanismu

Changes in the media portrayal of the female figure in press advertising: analysis of the representative mechanism
Abstract:
Tato práce se zabývá mediální reprezentací ženy v tištěné reklamě. Především jde o popis vývoje reprezentačních mechanismů a charakteristiku jednotlivých období. Konkrétně se práce zabývá porovnáním tištěné reklamy v časopise Vlasta z let 1993, 2000 a 2010. Hlavním cílem je tedy popsat změny v reprezentaci rolí, které společnost skrze reklamu ženě připisuje. V práci jsou definovány charakteristiky …more
Abstract:
This works deals with the media representation of women in press advertising. That includes mainly the description of the representative mechanisms and individual seasons. In particular, thesis compares press advertising in the Vlasta magazine in years 1993, 2000 and 2010. The main goal is to describe the changes in the representation of roles, which are attributed to women through advertising. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jana Pokorná

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií