Barbora Kubešová

Bachelor's thesis

Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele

Retro marketing and the influence of nostalgia on consumer behaviour
Abstract:
Tato práce se zabývá retro marketingem a jeho využitím v České republice. Jejím cílem je vyhodnotit vliv nostalgie na chování spotřebitele a jak působí v rámci jednotlivých generací. Teoretická část práce se soustředí na definici pojmů spojených s retro marketingem a nostalgií. Následně popisuje obecné atributy značky, typické české retro značky a problematiku spotřebního chování. První oddíl praktické …more
Abstract:
This thesis deals with retro marketing in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate the influence of nostalgia on consumer behaviour and its effect on different generations. The first part defines terms associated with retro marketing and nostalgia and continues with a description of general attributes of a brand, typical Czech retro brands and the issue of consumer behaviour. The second …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 5. 2021
  • Supervisor: Oldřich Vávra
  • Reader: Marcela Zamazalová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83687