Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele – Barbora Kubešová
Barbora Kubešová
Bachelor's thesis
Retro marketing a vliv nostalgie na chování spotřebitele
Retro marketing and the influence of nostalgia on consumer behaviour
Abstract:
Tato práce se zabývá retro marketingem a jeho využitím v České republice. Jejím cílem je vyhodnotit vliv nostalgie na chování spotřebitele a jak působí v rámci jednotlivých generací. Teoretická část práce se soustředí na definici pojmů spojených s retro marketingem a nostalgií. Následně popisuje obecné atributy značky, typické české retro značky a problematiku spotřebního chování. První oddíl praktické …moreAbstract:
This thesis deals with retro marketing in the Czech Republic. The aim of this thesis is to evaluate the influence of nostalgia on consumer behaviour and its effect on different generations. The first part defines terms associated with retro marketing and nostalgia and continues with a description of general attributes of a brand, typical Czech retro brands and the issue of consumer behaviour. The second …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83687
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2021
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Marcela Zamazalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83687
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Online consumer behaviour of foreigners in the Czech Republic
Karol Juliana Garcia Rivero -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
A Cross-Cultural Analysis of Consumer Behaviour on the Indian and Czech Beer Markets
Bineesh Bino -
Consumer Behaviour in FMCG Sector with Reference to Coffee in Czech Republic and India
Tuhina Srivastava -
Consumer purchasing behaviour of beer in the Czech Republic
Rashid Khan -
Testing Consumer Behaviour and Psychography viability in Market Strategy
Elizaveta Morozova -
Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market
Maher Mohamad Hasan -
Retro značky v současnosti a jejich potenciál na trhu
Žaneta Churavá