Bc. Andrea Hanušová
Bachelor's thesis
Rozvoj dovednosti poslechu
Learning to listen
Abstract:
This bachelor paper is aimed at developing listening skills in adult learners. This thesis also introduces the term of listening against background current teaching approaches. It further specifies listening activities in which adult learners participated and what skills and processes they used in order to become successful listeners.Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zdokonalováním poslechu dospělých ve výuce anglického jazyka. Dále uvádí, co termín poslechu znamená, a jakou pozici poslech zaujímá v současné výuce anglického jazyka. Specifikuje též, jakými způsoby si studenti mohou poslech zdokonalovat při poslechových cvičeních.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Hanušová, Andrea. Rozvoj dovednosti poslechu. Pardubice, 2011. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Testové strategie používané studenty v testech receptivních dovedností v angličtině
Eva Bumbálková -
Poslech v učebnicích pro druhý stupeň základních škol
Jana DVOŘÁKOVÁ -
Čtení a poslech ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Barbora ŠUPÍKOVÁ -
Využití diktátu k rozvoji poslechu a psaní v hodinách angličtiny na 2. stupni základní školy
Andrea VÁCHOVÁ -
Svátky a tradice v anglicky mluvících zemích ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy.
Eva Demmerath -
Pedagogická komunikace v individuální výuce anglického jazyka – akční výzkum
Pavel Prokš -
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Pavla Jahodová -
Integrace výuky jazyků založené na úkolech do individuálních online lekcí (akční výzkum)
Markéta Kršková