Ing. Oleksandra Sokalska

Master's thesis

Internationalisation of business and global marketing

Internationalisation of business and global marketing
Abstract:
Diplomová práce "Internationalizace podnikání a globální marketing" se skládá z teoretické a praktické části. Cílem je komplexně zkoumat tyto koncepty a poskytnout náhledy a doporučení pro globální úspěch. Teoretická část zahrnuje klíčové pojmy internationalizace a globálního marketingu, strategie, globální marketingový mix (4Ps), kulturní vlivy na spotřebitelské chování a výzvy v segmentaci trhu. …more
Abstract:
The master’s thesis, "Internationalization of business and global marketing," comprises theoretical and practical sections. It aims to comprehensively examine these concepts, offering insights and recommendations for global success. The theoretical part covers key internationalization and global marketing concepts, strategies, the global marketing mix (4Ps), cultural influences on consumer behavior …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní