Bc. Martina Doležalová

Master's thesis

Segmentace zákazníků pro nastavení diferencovaného přístupu k nim

Customer Segmentation for setting differentiated access
Abstract:
V této práci je realizována segmentace zákazníků na reálných datech poskytnutých jednou IT společností XY. Segmentace byla realizována data miningovými nástroji dle metodiky CRISP-DM v softwarovém prostředí SPSS Modeler. Segmentace zákazníků byla realizována dle hodnoty zákazníka pro danou společnost XY, k jejichž zjištění byla použita RFM analýza a ABC analýza. Na závěr jsou výsledné shluky zákazníků …more
Abstract:
In this work, customer segmentation is performed on real data provided by an XY company. Segmentation was implemented by data mining tools according to the methodology CRISP-DM in software environment SPSS Modeler. Customer segmentation was carried out based on the customer value for the XY company. The value was determined by RFM analysis and ABC analysis. The resulting clusters of customers are described …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Hana Jonášová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Doležalová, Martina. Segmentace zákazníků pro nastavení diferencovaného přístupu k nim. Pardubice, 2015. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní

University of Pardubice

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
System Engineering and Informatics / Regional and Information Management