Ing. Petr Douda

Master's thesis

Psychologické aspekty zavádění nového produktu na trh

New product market introducing, psychological aspects
Abstract:
Diplomová práce se zabývá novou skupinou zákazníků generace 55+ a s tím související marketingovou komunikací spojenou se zaváděním nového produktu na trh – klubové dovolené pro seniory. První kapitola popisuje vývoj nového produktu, vlastní produkt a vliv reklamy na spotřebitele. Druhá kapitola analyzuje cílového zákazníka generace 55+ a jeho vnímání zavádění nového produktu na trh. Na konkrétním případě …more
Abstract:
The diploma thesis deals with a new group of customers the 55+ generation and with the associated marketing communication with the introduction of a new product in the market – club holidays for seniors. The first chapter describes the development of a new product, the own product and the influence of advertising on consumers. The second chapter analyzes the target customer the 55+ generations and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication