Matyáš Míka

Bachelor's thesis

Vývoj reklamy a marketingu automobilového průmyslu od 2. poloviny 20. století až po současnost

The evolution of advertising and marketing in the automotive industry from the second part of the 20th century until today.
Abstract:
Cílem této práce je posoudit vývoj reklamy a marketingu v oblasti automobilového průmyslu. Jsou řešeny především využívané apely v dobových reklamách na různých geograficky odlišných trzích a u jednotlivých automobilových značek. Práce je uvedena teoretickou částí, obsahující potřebnou teorii k porozumění řešené podstaty. Následuje metodologická pasáž, zachycující postupy užité v dalších kapitolách …more
Abstract:
The aim of this study is to assess the development of advertising and marketing in the automotive industry. The historical appeals are mainly dealt with in relation to geographically different diverse markets and individual car brands. The work is opened by a theoretical part, containing the necessary theory to understand the essence solved. The following methodological passage is showing the procedures …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2014
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Přemysl Ryška

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/43026