Alina Vylchak

Master's thesis

Vliv a transparentnost influencerů v on-line mediích

Influence and transparency of influencers in on-line media
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu influencer marketingu na sociálních sítích a klade si za cíl zjistit současnou situaci týkající se transparentnosti on-line influencerů a existující regulace v tomto odvětví. Autorka práce se zabývá analýzou polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s novodobými názorovými vůdci a rozborem legislativy a precedentů týkajících se reklamy na on-line sociálních …more
Abstract:
This thesis deals with the phenomenon of social media influencer marketing and is aimed at investigating the current situation with on-line influencers transparency and existing regulations in this branch. The author analyzes the semi-structured qualitative interviews with the leaders of opinions and studies the legislature of social media advertisement precedents. A comparison with the other countries …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 9. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2019
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Kamila Matysová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78122

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo