Ekonometrická analýza efektu komunikačních kanálů na webové vyhledávání – Lukáš Veverka
Lukáš Veverka
Bachelor's thesis
Ekonometrická analýza efektu komunikačních kanálů na webové vyhledávání
Econometric analysis of the effect of media types on searching the web
Abstract:
V dnešní době, kdy data existují téměř o všem, jsou pro mnohé firmy velkou výzvou metody zpracování dat. Přestože data sbírají, neumí z nich většinou vyvozovat závěry. V marketingových odděleních je to například obtížné a nepřesné odhadování ROI nebo také problém nevyzpytatelné poptávky. K objasnění obou zmíněných problémů je vhodné použít ekonometrickou …moreAbstract:
In these days, when there are data almost about everything, it is a big challenge for companies to process all the data. Even though they collect them, they usually cannot infer decisions from them. For example in marketing departments it is a complicated and inaccurate estimation of ROI or unpredictable demand. It is appropriate to use econometric analysis in these cases. Empirical research will analyze …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74165
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2018
- Supervisor: Tomáš Formánek
- Reader: Marek Dvořák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74165
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Kvantitativní metody v ekonomice / Matematické metody v ekonomii