Bc. Simona HEJHALOVÁ

Master's thesis

Význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka

The value of formative assessment in English language classes
Abstract:
This thesis explores the importance of formative assessment in English language classes. The theoretical chapter presents the history of formative assessment and how it evolved, what formative assessment is and describes the key aspects, or strategies, of formative assessment. The chapter ends with a summary of other relevant research studies done on this topic. The method of action research was carried …more
Abstract:
Tato práce zkoumá význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka. V teoretické části práce je představena historie a vývoj formativního hodnocení, co je to formativní hodnocení a co by mělo obsahovat - jeho klíčové strategie. Tato kapitola je zakončena přehledem dalších relevantních studií, které byly na toto téma vykonány. Pro praktickou část práce byla zvolena metoda akčního výzkumu, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HEJHALOVÁ, Simona. Význam formativního hodnocení v hodinách anglického jazyka. Plzeň, 2023. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the English Language and Lower Secondary School Teacher Training in Arts